Aangevallen door een olifant...?

23 juli 2019 - Serena, Kenia

Hobbel de bobbel, ja daar zaten we weer in de auto, 10 uur rijden naar het laatste en waarschijnlijk mooiste park. Vanuit Lake Nakure rijden we naar Masai Mara. In Lake Nakuru zijn we 2 nachtjes gebleven. Prachtig park met heel veel groen, natuurlijk de rivier met flamingo’s en heel veel bomen. Het resort was ook prachtig en het eten was weer lekker, heel veel beter dan het vorige park...😯Het park ervoor in Samburu was ietjes anders, nja of te wel we zijn gewoon verwend. 😉Het was wel even wennen dat je stroom en wifi tussen bepaalde tijden had en als er dan wifi was, dat je eigenlijk niks kon laden behalve whatsapp. Of dat er op de site stond dat er klamboes waren, maar je daar eerst 2 dagen voor moest wachten totdat je ze eindelijk echt kreeg en iedereen onderhand al helemaal lek gestoken was. Wat wel erg gaaf was, maar ook wel eng soms, was dat er geen hek om het resort zat en er dus gewoon hyena’s af en toe rond je lodge liepen en de security’s dan vervolgens met extra grote geweren langs je liepen. In het park hebben we wederom weer prachtige dieren gezien. Luipaarden, krokodillen, olifanten, leeuwen en nog veel meer. Leeuwen die heerlijk genieten van hun zebra catch. Luipaarden die goed verschuild zitten in een boom, waardoor je ze dus echt bijna niet kan zien. En olifanten die opeens een stuk of 5 leeuwen tegen komen, waardoor ze toch wel een beetje agressief worden. En niet alleen op de leeuwen, maar ook op ons... Onze driver Antony vond het uiteindelijk toch wel zo verstanding om even weg te rijden.

Na deze twee parken zijn we dus naar Masai Mara gereden. Hier blijven wij 4 nachtjes. Vandaag een heerlijk rustdagje. Zwemmen, zonnen en chillen. Morgen gaan we waarschijnlijk van 7 tot 3 op safari, met de hoop dat we misschien de trek tegen komen. En donderdag de laatste dag safari en dan gaan we vrijdag heerlijk naar Zanzibar in ons laatste weekje. Wat blijkbaar geen 5 uur blijkt te rijden, maar 7/8 uur... Ach ja komt goed, we moeten er iets voor over hebben! 😉

Dikke kus xx

1. Opa oma:
    23 juli 2019
    Wat gaat dat alles snel. Maar dan heb je ook genoeg wilde dieren gezien. Nog een week heerlijk relaxen. Ik weet niet hoe warm het daar is maar hier 31', en meer tot 40'. Geniet er van!
    Dikke knuffel voor allemaal. Xxxoeno
  2. Anne-Marie:
    23 juli 2019
    Wat een mooie ervaringen en wat hebben jullie al veel gezien!