Wat een geluk...

26 juli 2019 - Luchthaven Jomo Kenyatta Internationaal, Kenia

Holy kwaky moly. Wat was dat gaaf. 2,5 uur lang gewacht, maar wajoo dan zie je toch wat moois. Woensdag ochtend om 7 uur vertrokken we naar de rivier, in de hoop dat we de trek van honderden gnoes zagen oversteken bij een rivier. Maar ja, zouden ze die dag en precies rond die tijd gaan oversteken? En ja hoor, we hadden weer eens geluk, net als bij de Big five (die we ook hebben gezien!!)

Honderden gnoes stonden bij elkaar bij de rivier. Wachten wachten wachten.... En toen gingen ze opeens naar een hele andere kant, dus wij natuurlijk als een gek er achter aan. Op een geven  moment gingen er een stuk of 20 gnoes naar beneden. Ja, zouden ze gaan oversteken..? Nee toch niet, met zn allen weer terug naar boven. Maar na een stuk of 3 keer twijfelen, begon de eerste echt het water in te gaan. Met volle gas rijdt onze driver dichter naar de rivier. Honderden gnoes kwamen aan de overkant, waar ze weer omhoog moesten klimmen. Stijl dat het was, je zag meerdere gnoes weer naar beneden vallen. Uiteindelijk kwamen ze aan onze kant naar boven. Onze driver reed toch maar even weg. Want wat blijkt? Als je daar blijft staan en de weg van de gnoes blokkeert, kan je een boete krijgen van 200 dollar... Twee keer hebben we een trek over zien steken, maar een groot deel bleef ook nog aan de andere kant. Baby’s gnoes die al waren overgestoken, maar de moeders die nog aan de andere kant standen.

Na die prachtige ochtend, hebben we heerlijk in de middag gezond en gechild. Gisteren (donderdag) hadden we in de ochtend onze laatste game drive. En ja hoor, wéér eens geluk. Een stuk of 4 kleine leeuwtjes zagen we. Tja, we moesten daar wel de weg voor af als we goede foto’s wilde maken. Rijdend door het hoge gras, met hier en daar wat grote stenen. Toch niet zo handig, want het was moeilijk om weg te rijden... Maar gelukkig, nadat we een andere auto hadden geholpen die vast zat, konden wij ook weer veilig de weg op! Daarna heerlijk in de middag en avond bij ons resort gebleven. Gezellig met onze driver Antony geborreld, foto’s laten zien en gegeten. Het was een top driver! Goed engels kon die, alles kon die uitleggen en humor had die ook.

Nu zijn we onderweg naar het vliegveld. Vanochtend om 5:30 opgestaan, om 8 uur lang te rijden naar het vliegveld in Nairobi, om daar vervolgens (eindelijk😁😁) naar Zanzibar te kunnen vliegen. We gaan daar lekker genieten de laatste dagen!!

Xxx ons vijfjes

1. Miriam:
    26 juli 2019
    Wat klinkt dat weer geweldig! Nu lekker genieten op het strand! 😘😘
  2. Anne-Marie:
    26 juli 2019
    Super gaaf! Wat een mooie reis maken jullie
  3. Opa en oma:
    26 juli 2019
    Hebben jullie echt wel geluk gehad. Vandaag op naar Zanzibar. Omdat je het vroeg. Pinot afgestapt uit de Tour! Kansje extra voor kruijswijk???
    Geniet lekker verder van de laatste week. Liefs OenO
  4. Mieke:
    26 juli 2019
    Jullie maken echt leuke dingen mee, heel tof
    geniet nog maar even verder