17 Augustus: FEEST!

17 augustus 2015 - Sanur, Indonesië

Feest vandaag!

Mama viert haar 49ste verjaardag, op Bali, Sanur. Blauwe zee, wit strand, kopje cappuccino en vanochtend om 8.30 een chocolade Birthday-cake op bed (en misschien nog wel meer verrassingen vandaag...). Kan het mooier?

We rusten hier uit na 3 weken rondtrekken, heel veel ervaringen, indrukken, mooie en soms ook avontuurlijke dingen doen. Gisteren concludeerden we dat we ook wel even genoeg stalletjes, geurtjes, afdingenende vrouwtjes, goede en minder goede chauffeurs, nasi goreng, sateh ayam en hotels gezien hebben. Alles tezamen is zo'n tocht blijkbaar vermoeiender dan je denkt.

We hebben de komende dagen dan ook genoeg aan dit mooie hotel, waar alles prima geregeld is en we omringd zijn door andere toeristen (voor nu even prima) maar vooral een goed zwembad en de zee. Misschien nog wat tijd om een boek te lezen (Veerle heeft er al de meeste uit), want daar is het nog niet zo van gekomen. Anders natuurlijk foto's terug kijken, de blogs nog eens lezen en de videootjes, die we echt hebben, uploaden.

Ook voor de Indonesische bevolking is 17 augustus overigens een feestdag. Ze vieren hun onafhankelijkheid (vandaag voor de 70 ste keer). Dat betekent veel rood witte vlaggen in de straten en de afgelopen week heel veel marcherende schoolklassen op straat. Dé manier voor scholen om het feest te vieren. We lieten ons vertellen dat kinderen op hun marcheer-kunst worden geselecteerd en dat de tochten (afhankelijk van leeftijd ) wel 15 km kunnen duren. Het komt wat militaristisch over in die snikhete zon... Voor vanavond hopen we op een knallend Chinees vuurwerk, maar of dat komen gaat?

In tegenstelling tot andere jaren zijn alle souvenirs al gekocht (incl. extra rolkoffer) dus ook daarvoor hoeven we niet meer op pad. Zonnen, peddelen, zwemmen, slapen en genieten van elkaar, wordt het de komende dagen. En misschien (ook voor het eigen archief) nog inspiratie voor een afsluitende blog.

Liefs van ons vijven, xx

1. Wimmie:
    18 augustus 2015
    Leuke dag gehad gisteren met je verjaardag. De laatste uurtjes komen eraan.
    Nog een nachtje op zijn indonesisch slapen en dan de tijd gekomen om huiswaarts te keren met een enorme ervaring rijker. Thuis zal er genoeg te vertellen zijn.
    Wij wensen jullie een goede terugvlucht naar het kille (14 gr.) Nederland. Groetjes,XXXX