Eten en drinken

2 augustus 2015 - Bandung Wetan, Indonesië

Lieve allemaal,

Gisteren onze laatste dag op Kampung Sampireun. Lekker veel geroeid op het meer. We zouden eerst op pad gaan maar nadat Hidde de nacht op het toilet had doorgebracht, toch de plannen maar aangepast. Nu dus voor het eerst tijd om op onze iPads te lezen en voor Lotte en Veerle een heeeerlijke massage (bedankt Hidde).

Gistermiddag voor € 13,- met z'n vieren gelunched, inclusief drank. Al was de cola 'sold out'... De nasi goreng en sateh ajam smaakten prima. Gisteravond (het ging weer goed met Hidde) namen we ons voor om eens wat uitgebreider aan de Indonesische maaltijd te gaan, toen we, in ons parkje, terecht kwamen in het europeesch buffet... potato au gratin, beef saucage stew, pasta bolognaise en... echte kibbeling. Toen de band ook nog Elvis Presley ging spelen en een paar dikke Japanners hun eigen variant op het Gangnam style ️️ dansje gingen opvoeren, voelden we ons als op een verkeerde bruiloft.

Vannacht heerlijk geslapen alhoewel de 40 door elkaar 'zingende' imamsom 5.00 uur 's ochtends nog niet wil wennen. Het vertrek vanochtend met onze vaste chauffeur Agung stond om 10.30 gepland. Met de Toyota-bus op naar Bandung. De voorspelde twee uur werden er ruim drie, maar dan waren we ook veilig in het Novotel.

Totaal andere (luxere) hotel-omgeving, het uitzicht (krottenwijken) is weer veel armoediger. De enige constante factor lijken de 40 imans....

Vanmiddag hebben mama en papa weer van een echte cappuccino☕️ genoten. Was lang geleden.

We gaan ons nu even richten op het uitzicht op Bandung bij avond/nacht vanaf de 11de verdieping Novotel (lekker veilig). Om 18.15 is het hier nl. aarde-donker. Voor morgen staat om 6.00 uur het ontbijt gepland. Om 7.30 vertrekt de trein (de Lodaya Pagi) naar Yogyakarta voor de vier laatste dagen op Java alweer.

Dikke kus van ons allemaal.

1. Opa en oma:
    2 augustus 2015
    Hallo allemaal, het is heel leuk steeds jullie verhalen foto's en video's te lezen en te zien. Kunnen we het toch een beetje meebeleven. We geloven zeker dat de tijd snel gaat. Reden te meer om goed te genieten. Hier alles okee! Dikke knuffel Oeno xxx