Winter in Melbourne....

22 juli 2017 - Melbourne, Australië

Na heel veel op en neer geschud te zijn, waren we dan eindelijk aangekomen in Melbourne. Waar het met het weer net op Nederland leek. Brrrr koud! Lekker uitrusten en daarna boodschappen doen. In het licht de winkel in en terwijl we de winkel weer uitgingen was het al weer donker. Al om 18:00. Het lijkt wel december in Nederland.

De volgende dag hebben we prachtige graffiti muren bezocht. Allemaal jonge mensen, die allemaal mooie dingen maken en er zelfs soms ook een boodschap instoppen. Na de graffiti muren, zaten wij, in een restaurant naast een aangelegde ijsbaan warme chocolade melk te drinken. Mmmmm, lekker, maar wel een wintergevoel.

Om 06:00 opstaan, wat was dat vroeg! Het voordeel is dat je dan nog met je vrienden in Nederland kunt appen. Append en etend bereiden we ons voor op een dagje Great Ocean Road. Maar je kreeg er wat moois voor terug!! 3 uur rijden in een busje, naar het mooie strand waar het super hard waaide. 'Goed je telefoon vast houden' riep mama 15 keer. Mam, thanks he! Want je had 100% gelijk.

En ja hoor, we gingen weer naar een groot winkelcentrum. Hidde heeft daar eindelijk zijn Adidas slippers gekocht! En wat een wonder, papa heeft sportschoenen gekocht! En nu maar afwachten of die ze echt gebruikt...

3 uur lang lopen, met een tour. Lang lang lang.. We bedachten dat we dit beter in het begin konden doen, want nu weten we pas echt de leuke stukjes van Melbourne.. Maar goed. Daarna hebben wij onze koffers ingepakt om de volgende ochtend (zaterdag) naar Sydney te vliegen. Om 19:00 meeten we Annie, haar moeder en haar stiefvader. Heel de avond lekker gekletst, in het Engels... (Wat Lotte niet zo leuk vindt) En papa heeft eindelijk zijn Aziatische eten gekregen wat hij al een week wilde..Trouwens in het hotel waar we na het eten nog wat dronken, was er een Christmas party bezig... zelfs kerstmannen en een foute kersttrui.

En nu.. nu zitten we op het vliegveld in de gate. In de receptie van het hotel draaide ze vanochtend kerstmuziek... een grapje van de receptionist. Maar voor ons klopt het wel bij het koude weer. We wachten nu dus tot we kunnen boarden en naar Sydney kunnen vliegen. Het is ongeveer een anderhalf uur vliegen. Hopelijk is het daar wat warmer dan 12 graden, vast wel!

Nou, toedeloeee xxxx

PS. Papa heeft zijn sportschoenen intussen gebruikt!

1. Opa en oma:
    22 juli 2017
    Hee Kerstmannen. Als ik voor jullie een gedicht moet maken (het is immers daar december) moeten jullie het wel aangeven. Net zo jullie willen??? Maar misschien is deze kerstman te laat. Wij hebben ondertussen via de app vernomen dat jullie veilig op Sydney zijn geland.
    Wintertrui uit en badpak aan en verder met jullie zomervakantie!!

Hier alles oke! Lieve groetjes opa en oma xxx
  2. Wimmie:
    26 juli 2017
    Vandaag ai weer de laatste dag in Sydney. Mooie stad en veel bezienswaardigheden. oa. House of the Opera. Is het weer daar beter? Verder alles goed hier.
    Nog veel plezier en groetjes voor iedereen. wimmie